Спецыяльнасць "Турызм і гасціннасць"
Толькі пра дзве рэчы мы будзем шкадаваць перад смерцю - што мала любілі і мала падарожнічалі.
Марк Твэн
Турызм - адна з найважнейшых сфер сучаснай эканомікі, накіраваная на павышэнне якасці жыцця насельніцтва, а таксама задавальненне патрэбаў людзей у азнаямленні з гісторыяй, культурай, звычаямі, духоўнымі і рэлігійнымі каштоўнасцямі розных краін і народаў.
Вядома, што ў сусветным маштабе ў турызме занята 12% працаздольнага насельніцтва, а выдаткі на яго складаюць больш за 11% ад сусветнага ВНП. У сферы турызму кожныя 2,5 секунды ствараецца новае працоўнае месца, а колькасць турыстаў за апошнія 50 гадоў павялічылася больш чым у 20 разоў.
Вядома, што ў сусветным маштабе ў турызме занята 12% працаздольнага насельніцтва, а выдаткі на яго складаюць больш за 11% ад сусветнага ВНП. У сферы турызму кожныя 2,5 секунды ствараецца новае працоўнае месца, а колькасць турыстаў за апошнія 50 гадоў павялічылася больш чым у 20 разоў.
За час вучобы ў каледжы навучэнцы спецыяльнасці вывучаюць шэраг дысцыплін прафесійнага кампанента вучэбнага плана, асноўнымі з якіх з'яўляюцца «Арганізацыя турызму», «Тураперэйтынг», «Экскурсазнаўства», «Менеджмент ў турызме» і «Маркетынг турызму», «Эканоміка ў турызме», «Прававое рэгуляванне турыстычнай дзейнасці», «Стандартызацыя і сертыфікацыя турыстычных паслуг». Навучэнцы больш падрабязна знаёмяцца з аб'ектамі гісторыі, культуры і прыроды Беларусі і свету ў цэлым у працэсе вывучэння дысцыплін «Краіназнаўства і геаграфія турызму», «Геаграфія міжнароднага турызму», «Гісторыя падарожжаў і турызму», «Помнікі гісторыі і культуры Рэспублікі Беларусь», «Краязнаўства Беларусі ». Набываюць прафесійныя камунікатыўныя ўменні і навыкі ў працэсе вывучэння дысцыплін «Этыка і псіхалогія дзелавых зносін», «Псіхолага-педагагічныя асновы турыстычнай дзейнасці». Удасканальваюць веды ў галіне валодання замежнай мовай на дысцыпліне «Замежная мова дзелавых зносін». Вывучаюць інфармацыйныя тэхналогіі ў турызме.
У адпаведнасці з навучальным планам на спецыяльнасці існуе пяць розных відаў практыкі: тры навучальныя, якія арганізуюцца і праводзяцца ў сценах каледжа, - па арганізацыі турыстычных паслуг, замежнай мове, інфармацыйных тэхналогіях, і дзве вытворчыя - тэхналагічная і пераддыпломная, якія праводзяцца на прадпрыемствах турыстычнай сферы - у гасцініцах, турфірмах, музеях і г.д.
У адпаведнасці з навучальным планам на спецыяльнасці існуе пяць розных відаў практыкі: тры навучальныя, якія арганізуюцца і праводзяцца ў сценах каледжа, - па арганізацыі турыстычных паслуг, замежнай мове, інфармацыйных тэхналогіях, і дзве вытворчыя - тэхналагічная і пераддыпломная, якія праводзяцца на прадпрыемствах турыстычнай сферы - у гасцініцах, турфірмах, музеях і г.д.
Вынікам работы спецыяльнасці "Турызм і гасціннасць" з моманту яе адкрыцця стала шэсць выпускаў навучэнцаў, а гэта 224 спецыялісты турыстычнай галіны з кваліфікацыяй «Турагент. Экскурсавод».
Важным з'яўляецца той факт, што дзяржава лічыць турыстычную галіну адным з прыярытэтных напрамкаў сацыяльна-эканамічнага развіцця краіны і аказвае ёй усебаковую падтрымку. А гэта азначае, што ў спецыяльнасці "Турызм і гасціннасць" ёсць будучыня!
«Са мною таксама такое бывае. Гляджу на карту - і раптам узнікае дзікае жаданне адправіцца невядома куды. Як мага далей ад выгод цывілізацыі. І на свае вочы ўбачыць, якія там пейзажы і што ў тым краі ўвогуле адбываецца. Да ліхаманкі, да дрыжыкаў. Але адкуль у табе гэта жаданне з'явілася, нікому растлумачыць не можаш. Цікаўнасць у чыстым выглядзе. Нічым не вытлумачальная натхненне».
Харукі Муракамі
«У сучасным свеце існуе вялікі выбар прафесій. Кожная з іх па-свойму цікавая, у кожнай ёсць нейкая разыначка, якая прыцягвае ўвагу чалавека. Але мы павінны аб'ектыўна ацэньваць свае магчымасці і сілы. Акрамя таго, абраная прафесія павінна быць нам цікавая. Ёсць людзі, для якіх праца стала цяжкім цяжарам з-за незадавальнення людзей сваёй спецыяльнасцю. Як сказаў вялікі старажытны кітайскі філосаф Канфуцый: «Абяры сабе працу па душы, і табе не прыйдзецца працаваць ні дня ў сваім жыцці».
«Перад тым, як я вырашыла для сябе, кім хачу стаць, я перабрала мноства варыянтаў. У галаве круціліся думкі, дзе мае веды змогуць спатрэбіцца і на што я здольная. З вялізнага спісу прафесій спынілася на той, якую палічыла найбольш прыдатнай для сябе. З дзяцінства мяне захапіла гісторыя, таму не дзіўна, што прафесію я выбрала, звязаную з турыстычнай індустрыяй, а менавіта, прафесію турагента і экскурсавода. На мой погляд, турагент - перспектыўная прафесія. Яна дае шмат магчымасцяў у будучым. Гэта развіццё навыкаў зносін з людзьмі, уменне правільна і пісьменна выказвацца, адкрываць новае для сябе, пазнаваць новыя сферы турызму. Працаваць у гэтай галіне выгадна, перспектыўна, а галоўнае - цікава. Я мару шмат падарожнічаць, гэта яшчэ адна прычына, чаму я абрала гэтую спецыяльнасць».
«Выбіраючы прафесію, я ўлічвала свае інтарэсы і прэстыж. З ранняй школьнай пары я люблю экскурсіі. Напрыклад, прыходзіш у краязнаўчы музей і даведаешся шмат новага і цікавага пра родны край. А калі сесці ў аўтобус і ехаць далёка-доўга, то неабсяжныя родныя прасторы натхняюць і захапляюць сваім унікальным каларытам і прыгажосцю».
«Прафесія турагента-экскурсавода абяцае быць цікавай і пазнавальнай, прыносіць радасць і задавальненне, выклікаць пачуццё гонару не толькі за сваю Радзіму, але і за нашу планету ў цэлым».
«Яшчэ гэтая прафесія прыцягнула мяне сваёй шматграннасцю. Спектр магчымасці ўладкавацца на працу ў розныя арганізацыі вельмі вялікі. Гэта могуць быць турфірмы, гасцініцы, санаторыі і аздараўленчыя комплексы, аграсядзібы, забаўляльныя цэнтры, музей і іншыя турыстычныя прадпрыемствы».
«Я хачу працаваць экскурсаводам. Хачу тлумачыць людзям паходжанне розных падзей, распавядаць пра іх. Бо задача экскурсавода - пашырыць кругагляд людзей. Дзякуючы гэтаму, турысты становяцца больш адукаванымі, культурнымі. Гістарычныя факты ў комплексе з прыгажосцю навакольнай прыроды даюць штуршок да пазнання чагосьці новага. Магчыма, пасля экскурсіі чалавек пачне чытаць кнігі на гэтую тэму, шукаць матэрыялы ў Інтэрнэце, тым самым пашыраючы свой кругагляд».
«Ёсць і іншыя плюсы гэтай прафесіі:
-Экскурсовод павінен дасканала ведаць гісторыю таго краю, які з'яўляецца прадметам экскурсіі. А мне гэта заўсёды было цікава ведаць.
-Турыст можа задаць падступнае пытанне, а гід абавязаны ведаць адказ. Плюс для мяне ў тым, каб навучыцца не маўчаць, а адказваць на пастаўленае пытанне.
- Веданне асноў псіхалогіі дапаможа ў працы з вялікімі групамі людзей, напрыклад, утрымліваць іх увагу на працягу доўгага часу ці распавядаць пра тыя факты, якія цікавыя розным узроставым групам турыстаў.
- Дыкцыя павінна быць як у тэлевядучага, г.зн. ідэальная. Менавіта ў гэтай прафесіі можна навучыцца прыгожа размаўляць».
«Экскурсаводамі імкнуцца стаць тыя, каму ёсць што сказаць людзям. Магчымасць падзяліцца сваімі ведамі, пачуць словы падзякі ад турыстаў за цікавую экскурсію - гэта шчасце для кожнага гіда-экскурсавода».
«Выбраная спецыяльнасць ўжо навучыла мяне шмат чаму: прыгожа і правільна размаўляць, весці экскурсіі на розныя тэмы, быць больш смелай, актыўнай і ініцыятыўнай».
«На дадзены момант турыстычнаю адукацыю я атрымліваю на базе Ваўкавыскага каледжа. Чаму менавіта ён? Тут усё проста! Сайт каледжа ў пошуку Google знаходзіўся ў першым радку, і не доўга думаючы я апавясціла бацькоў, што вызначылася з навучальнай установай. Іншыя варыянты я нават не разглядала. Аб абранай спецыяльнасці за 3 гады навучання я не пашкадавала. Пасля заканчэння каледжа я планую працягнуць сваё навучанне ў ВНУ, а таксама ўладкавацца працаваць па спецыяльнасці».
«Я лічу, што самае галоўнае - рабіць тое, што табе падабаецца, тады і астатняе (кар'ера, грошы) прыкладзецца. Зрабіць кар'еру ў сферы турызму і, магчыма, выйсці на добра аплачваную пазіцыю. Але для гэтага трэба вельмі любіць сваю працу, аддаваць ёй шмат часу і пры гэтым увесь час вучыцца, інакш поспеху дамагчыся немагчыма. І я спадзяюся, што змагу дамагчыся поспехаў на абраным шляху!»
Калектыўнае сачынне навучэнцаў спецыяльнасці "Турызм і гасціннасць» на тэму: «Чаму я выбраў гэтую прафесію»
|
ДО 85-ЛЕТИЯ КОЛЛЕДЖА:
Поиск по сайту
Последние новости
ТОП-10
|